دیابت نوع ۲
نوشته شده توسط : رعنا

دیابت نوع ۲  چیست؟

بررسی اجمالی دیابت نوع ۲ : مروری تصویری از علائم، تشخیص، و درمان دیابِت نوع ۲ را مشاهده کنید.

دیابت نوع ۲ چیست ؟ دیابت نوع ۲، که بعضا به نام دیابت بدون نیاز به انسولین شناخته شده، رایج ترین شکل از دیابت است، ۹۰٪ تا ۹۵٪ از ۲۶ میلیون آمریکایی مبتلا به این دیابت هستند.

پیش دیابت

پیش دیابت: پیش دیابت هیچ نشانه ای ندارد، اما تقریبا همیشه قبل از ابتلا به دیابِت نوع ۲ حضور دارد. این بدان معنی است سطح قند خون شما از حد طبیعی بالاتر است، اما نه به اندازه ای که این بیماری تشخیص داده شود.

مقاومت به انسولین

مقاومت به انسولین چیست؟ مقاومت به انسولین یعنی بدن شما نمی تواند به درستی انسولینی را  که می سازد، تجزیه کند. با گذشت زمان، این مسئله سطح قند خون شما را افزایش می دهد. می تواند شما را مبتلا به دیابت نوع ۲، و همچنین بیماری های قلبی کند، اما این اتفاق حتمی نیست.

علل و علایم

علایم دیابت نوع ۲

علائم دیابت نوع ۲ : دیابت نوع ۲ می تواند خطرات جدی برای سلامت بدن بوجود بیاورد. به همین دلیل بسیار مهم است که چگونگی پیدایش علائم دیابِت نوع ۲ را بدانیم.

علل و عوامل خطر

علل بروز دیابت نوع ۲ : دیابت از جمله بیماری هایی است که مشکلاتی با هورمون انسولین دارد. در حالی که همه افراد مبتلا به دیابِت نوع ۲ اضافه وزن ندارند، چاقی و فقدان فعالیت بدنی دو تا از شایع ترین علل این نوع دیابت می باشد.

عوامل خطر دیابت نوع ۲ : آیا احتمال بیشتری وجود دارد که شما به دیابِت نوع ۲ مبتلا شوید؟ ۱۲ چیزی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

پیشگیری و درمان

پیش گیری از دیابت نوع ۲

پیش گیری از دیابت نوع ۲: پیشگیری از دیابِت نوع ۲ و عوارض مرتبط با این بیماری با انجام دادن به برخی از عادت های سالم در زندگی و توجه به نوع خاص دیابت های قابل پیشگیرانه، امکان پذیر است.

چگونه از پیشرفت پیش دیابت جلوگیری کنیم؟ هنگامی که شما مبتلا به پیش دیابت هستید، چگونگی سبک زندگی شما بسیار مهم است. ایجاد تغییراتی در شیوه زندگیتان ممکن است حتی قوی تر از مصرف دارو باشد.

درمان دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ و پمپ انسولین: اگر شما دیابِت نوع ۲ دارید و انسولین مصرف می کنید، شما ممکن است از دکتر خود در مورد پمپ انسولین سوال کنید.

جراحی لاغری و دیابت نوع ۲: انجام عمل جراحی لاغری و یا مشورت با یک متخصص جراحی لاغری می تواند راه حل موثری باشد.  با انجام عمل جراحی لاغری ،برای برخی افراد، سطح قند خون سریع به حالت عادی برمی گردد – گاهی اوقات روز پس از عمل. این اتفاق می افتد. که این بدان معنی است که شما نیاز کمی به دارو دارید یا ندارید.

درمان طبیعی برای دیابت نوع ۲: درمان دیابت می تواند شامل بسیاری از چیزها، از جمله داروهای سنتی، طب جایگزین، و درمان های طبیعی باشد





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 883
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: